برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

گرندپری قطر یک پیروزی دیگر برای لوئیس همیلتون رقم زد

1 دقیقه خوانده شده
گرندپری قطر یک قهرمانی دیگر برای لوئیس همیلتون بود

گرندپری قطر یک قهرمانی دیگر برای لوئیس همیلتون بود

گرندپری قطر که برای اولین بار برگزار می شد، حاشیه درگیری مرسدس و ردبول را از برزیل همچنان به دنبال داشت.

در گرندپری برزیل ورستاپن برای جلوگیری از سبقت همیلتون، روی او خطا کرد. ورستاپن او را از پیست خارج کرد تا جایگاه اول خود را نگه دارد. ده دور بعد همیلتون به جایگاه اول رسید اما مرسدس درخواست پنالتی برای ورستاپن کرد.

پنالتی برای مکس ورستاپن در گرندپری قطر رد شد

بقیه رانندگان نیز با همیلتون موافق بودند و درخواست بررسی این خطا را داشتند. در نهایت درخواست مرسدس رد شد و ورستاپن هیچ جریمه ای نشد. به دنبال این تصمیم، رانندگانی چون کارلوس ساینز، چارلز لکلرک، لاندو نوریس و بقیه اعتراض کردند. آنها همه کمتر از ورستاپن خطا کرده بودند و جریمه های سنگینی شدند. بعد از این تصمیم لکلرک گفت من مدل رانندگی ام را میتوانم عوض کنم و بر مبنای پنالتی نگرفتن ورستاپن رفتار کنم. ساینز هم موافق بود و گفت فهمیدیم که میتوانیم برای جلوگیری از سبقت بقیه آنها را از پیست خارج کنیم.

تمرینات قطر نیز در حین همین حواشی شروع شد. تصمیم نهایی برای جریمه نشدن ورستاپن هم جمعه بعد از تمرینات گرندپری قطر اعلام شد. در مسابقه مقدماتی لوئیس همیلتون پول را از آن خود کرد. نفر دوم ورستاپن و سوم بوتاس شد. اما ورستاپن در این مسابقه پرچم زرد گرفته بود ولی به آن توجه نکرده و به مسابقه ادامه داده بود. بعد از مسابقه برای این بی توجهی او 5 جایگاه جریمه شد و به جایگاه هفتم نزول کرد. ماشین پیر گسلی پنچر شده بود و ورستاپن باید آهسته تر رانندگی می کرد. اما او توجهی به پرچم نکرد به همین دلیل پنالتی گرفت. بوتاس و کارلوس ساینز یک بار پرچم زرد را گرفتند و به آن توجه نکردند که جریمه آنها کمتر بود.

در گرندپری قطر آلونسو در کنار همیلتون ایستاد
در گرندپری قطر آلونسو در کنار همیلتون ایستاد

گرندپری قطر برای همیلتون و ورستاپن چطور گذشت

در مسابقه اصلی همیلتون از جایگاه اول و ورستاپن از هفتم شروع کردند. مکس تلاش کرد اما موفق نشد به لوئیس برسد. لوئیس هم با این پیروزی فاصله اش را در جدول قهرمانی به 8 امتیاز رساند. تنها دو گرندپری دیگر تا پایان فصل باقی مانده است. این دو گرندپری فرمول یک مهم ترین نقش را برای مرسدس و ردبول بازی می کنند.

فرناندو آلونسو راننده آلپین جایگاه سوم را از آن خود کرد. گرندپری قطر اولین پودیوم آلونسو بعد از سال 2014 بود. قبل از آن پرز با بوتاس برای جایگاه سومی می جنگیدند که ماشین والتری پنچر شد و در نهایت او به جایگاه 14 نزول کرد.

آلونسو بعد از یک دهه دوباره به پودیوم برگشت
آلونسو بعد از یک دهه دوباره به پودیوم برگشت

کریستین هورنر کارکنان فرمول یک را به دلیل 5 جایگاه خطا به مکس، خارج از اصول خواند. جالب اینکه بعد از مسابقه هورنر اخطار گرفت و مجبور به معذرت خواهی شد.

ورستاپن فهمید که توانایی رسیدن به همیلتون را ندارد. با یک پیت استاپ در آخر، تایرهای نرم را گرفت. این تلاش آخر مکس برای گرفتن امتیاز سریع ترین دور بود.

دو گرندپری باقی مانده یکی پیست جدید عربستان و دیگری یاس-مارینا در ابوظبی است. یاس-مارینا هم تغییرات بسیار زیادی نسبت به پارسال داشته است. همیلتون با ماشین مرسدس بسیار قوی به نظر می رسد. اما این ورستاپن است که 8 امتیاز بالاتر از همیلتون است.

قطر یک پیروزی برای سازندگان مرسدس هم بود
قطر یک پیروزی برای سازندگان مرسدس هم بود

نظر توتو وولف راجع به همیلتون

با این فصل که بسیار حواشی ایجاد شد، تنش در همه تیمها و رانندگان بالا گرفت. توتو وولف گفت: بعد از مسابقه مقدماتی برزیل لوئیس اول شد.  اما او را تنها به دلیل 0.2 بیشتر باز شدن یک طرف بال عقب ماشینش به جایگاه بیستم فرستادند. ماکزیمم باز شدن بال عقب ماشین های فرمول یک 85 میلیمتر است. همیلتون در برزیل درخشید. او از جایگاه بیستم به پنجم صعود کرد و در مسابقه اصلی هم از جایگاه دهم به جایگاه اول رسید. او با پیروزی در برزیل نشان داد که ردبول و تصمیمات فیا این شیر را بیدار  کرده اند. به دنبال آن پیروزی او در گرندپری قطر هم، مقدماتی و مسابقه اصلی را با اقتدار اول شد. او خونسردانه و بدون هیچ دلرحمی از جایگاه خودش دفاع خواهد کرد.
بر خلاف رقیبش ورستاپن، همیلتون به دنبال کسب قهرمانی جهان بدون حاشیه سازی و توهین به تیم رقیبان است.

عکس یادگاری از اولین گرندپری قطر و پیروزی لوئیس
عکس یادگاری از اولین گرندپری قطر و پیروزی لوئیس

 

برای دریافت اخبار روز فرمول یک با برد۲۴ همراه باشید.

2 دیدگاه برای “گرندپری قطر یک پیروزی دیگر برای لوئیس همیلتون رقم زد

  1. آقا خیلی باحالید من کلی از اخبار گرند پری رو از همینجا دنبال می کنم چون منبع فارسی کم هست براش
    خسته نباشید

    1. مرسی از اینکه ما را دنبال می کنید. برای همین سعی میکنیم تا جزئی ترین قسمت ها را پوشش بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *