برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

نیکلاس لطیفی اولین راننده فرمول یک ایرانی

1 دقیقه خوانده شده
نیکلاس لطیفی

نیکلاس لطیفی

نیکلاس لطیفی اولین راننده ی فرمول یک ایرانی کانادایی تمرین خود را به عنوان یک راننده ی فرمول یک در گرندپری اتریش و با تیم ویلیامز شروع کرد.

نیکلاس اولین راننده فرمول یک ایرانی
نیکلاس اولین راننده فرمول یک ایرانی

لطیفی سال گذشته در فرمول دو رانندگی می کرد و به عنوان راننده ی تست ویلیامز در بعضی از تمرینات پیش از مسابقه با ماشین این تیم به پیست می آمد. او در پایان فصل ۲۰۱۹ و پس از دوم شدن در رقابت های فرمول ۲، از سوی تیم ویلیامز به این تیم معرفی شد.

اولین تست فرمول یک نیکلاس

نیکلاس اولین تست فرمول یک را در سال ۲۰۱۷ با رانندگی در تمرینات برای تیم رنو داشت. در ۲۰۱۸ برای تیم فورس ایندیا، نیز در تمرینات شرکت می کرد. رفتار دوستانه و بازخوردهای متفکرانه ی او به کمک کرد تا برای امسال دعوت شود.

لطیفی پسر تاجر میلیاردر ایرانی کانادایی نیکلاس لطیفی است و در سال ۱۹۹۵ در تورنتو به دنیا آمده است. او از ۱۳ سالگی به رانندگی در کارتینگ پرداخت و خیلی زود به مسابقات فرمول ۳ و سپس GP2 راه یافت.

ویلیامز از قدیمی ترین تیم های فرمول یک

ویلیامز یکی از قدیمی ترین و پرافتخار ترین تیم های فرمول یک است که از سال ۱۹۷۷ در این مسابقات شرکت دارد. این تیم ۹ بار عنوان قهرمانی جهان تیمی و ۷ بار عنوان قهرمانی جهان راننده ها را کسب کرده است. این تیم که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند سال گذشته بین ده تیم دهم شد و در ماه های اخیر اسپانسر اصلی خود را نیز از دست داده است و به دنبال فروش تیم و یا یافتن شریکی ثروتمند برای نجات این نام گره خورده با تاریخ فرمول یک است.

ویلیامز امیدوار است با دو راننده ی جوان و با استعداد خود به مرور بتواند بار دیگر به اوج بازگردد و در راه تکرار موفقیت های پیشین قدم بردارد. در همین راستا ویلیامز ماشین شماره 6 خود FW43 را برای این فصل به نیکلاس لطیفی داد.

نیکلاس که به تازگی ۲۵ ساله شده، قبل از شروع فصل در مصاحبه ای گفته که تطبیق یافتنش با مسابقات فرمول یک به خاطر حضور بسیاری از رقبای سابقش از جمله چارلز لکلرک، مکس ورستپن، استبان اوکون، آنتونیو جیووناتزی، لاندو نوریس، الکس آلبون و جورج راسل در این مسابقات برایش آسان خواهد بود.

لطیفی همچنین گفته که هدفش آموختن و یادگیری هر چه بیشتر از همتیمی اش جورج راسل و هر چه سریع ترین رسیدن به اوست. نیکلاس گفته: “وقتی به عنوان یک تازه کار وارد این رقابت ها می شوید، چیزهای بسیار زیادی هست که مسابقه به مسابقه باید بیاموزید، حجم اطلاعات بسیار بالاست. برای من به شخصه این مهم است که احساس کنم دارم پیشرفت می کنم. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *