برد24

بروزترین اخبار فرمول یک و ورزش بانوان

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست – لوییس همیلتون رکورد تعداد پودیوم‌های مایکل شوماخر در مسابقات فرمول یک را شکست.

فتح رکوردهای بی نظیر مایکل شوماخر توسط لوییس همیلتون همچنان ادامه دارد.

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست
لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر

لوییس همیلتون با برتری در مسابقات گرندپری اسپانیا ، برای صد و پنجاه و ششمین مرتبه، یک مسابقه فرمول یک را در میان سه راننده برتر و پایانی به اتمام رساند تا از رکورد و تعداد پودیوم های مایکل شوماخر عبور کرده و رد شود.

برتری مقتدرانه و با شکوه لوییس همیلتون در مسابقه فرمول یک اسپانیا یک ارمغان خاص و ویژه برای مدافع عنوان قهرمانی دنیا به همراه داشت. لوییس حالا از رکورد تعداد پودیوم های مایکل شوماخر درمسابقات فرمول یک عبور کرده است. تا پیش از اتمام مسابقه امروز، لوییس همیلتون که هفته گذشته در گرندپری دوم بریتانیا جایگاه دوم را بدست آورده بود، از دیدگاه تعداد پودیوم یا سکوهای فتح شده در فرمول یک با مایکل شوماخر مساوی بود و هردو راننده 155 پودیوم در کارنامه حرفه ای خود داشتند.

جدول بیشترین و بالاترین عنوان سکوهای کسب شده بدست یک راننده در مسابقات فرمول یک:

لوییس همیلتون رکورد شوماخر را شکست
جدول بیشترین تعداد سکوهای کسب شده توسط یک راننده در فرمول یک

در مسابقه گرندپری اسپانیا که همیلتون با اختلاف 24 ثانیه نسبت به مکس ورشتپن از خط پایان مسابقه عبور کرد ، صد و پنجاه و ششمین پودیوم راننده بریتانیایی در تاریخ حرفه ای او ثبت شد تا همیلتون از این جایگاه به تنهایی در صدر جدول تعداد پودیوم های فتح شده توسط یک راننده در تاریخ مسابقات فرمول یک جا بگیرد. آخرین پودیوم مایکل شوماخر در سال 2012 تصاحب کرده بود ، تایمی که اسطوره معروف آلمانی فرمول یک در والنسیا نفر سوم شد. همچنین 156 پودیوم لوییس همیلتون در 256 مسابقه کسب شده است اما مایکل شوماخر 155 پودیوم خود را در 306 مسابقه کسب کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *